چرا باید تبلیغ کنیم؟

home 2 slide 2 - چرا باید تبلیغ کنیم؟

اکثر مردم گمان میکردند که هزینه هایی که برای تبلیغ برند خود میپردازند یک حرکت کم سود و بی معنی است و در واقع پول خود را هدر داده اند اما باید گفت که این نوع طرز تفکر کاملا اشتباه است.

به طور کلی تبلیغات موثر بر ضمیر ناخودآگاه مخاطب اثر میگذارد و همین تاثیرات آرام و غیر مستقیم میتواند بعد از مدتی تاثیر گذار باشد و یک فروشگاه یا برندی را به سود دهی برساند.

تبلیغات را میتوان به عنوان بازوی اصلی فروش و توسعه بازار دانست.

بسیاری از مدیران تبلیغات خود را متوقف میکنند و میگویند ما مشتری های ثابت خودمان را داریم اما از عواقب توقف تبلیغات بی اطلاع هستند.

زیرا با توقف تبلیغات سعی در کاهش هزینه های خود دارند ولی چیزی که از چشم این مدیران پنهان مانده این است که توقف تبلیغات مانند بیماری آرام آرام نتیجه نهایی خود را آشکار میکند.

توقف در تبلیغات منجر میشود تا مشتریان و مخاطبین رفته رفته برند خود را فراموش کنند زیرا با فضای تبلیغاتی گسترده ای در سطح محیط یا فضای مجازی رو به رو هستند و با محصولات و برند جدید با کیفیت خوب مواجه میشوند و انتخاب خود را تغییر میدهند.

انواع سبک تبلیغات

تبلیغات آگاهی دهنده

با این نوع سبک از تبلیغ شما با معرفی کردن محصولات جدید به مشتری این آگاهی را در مورد وجود این محصول جدید می دهید.

تبلیغات ترغیب کننده

با این نوع از تبلیغات شما مشتری را تحریک و در ذهن مخاطب از برند و محصولات شما یاد میشود.

بیشتر بخوانید  چرا باید از پیامک تبلیغاتی استفاده کنیم؟

تبلیغات یادآوری کننده

این سبک از تبلیغات در واقع حفظ و ثبات برندو محصول ویا ارائه خدمت شماست.درواقع شما به مشتری یادآوری میکنید که چنین برندی یا محصولی وجود دارد. به طور کلی این نوع تبلیغات برای نبض حیات کسب و کار شماست.

تبلیغات محیطی

این نوع از تبلیغات که  موجب افزایش آگاهی مردم نسبت به ورود یک محصول به بازار می شود.تبلیغاتی که در بزرگ راه ها، نزدیک فروشگاه ها( تابلو های تبلیغاتی)، تلوزیون های شهری و…

این نوع تبلیغات که به دفعات بیشتر در معرض دید همه قرار میگیرد. تبلیغات محیطی خود شامل دو نوع است: تبلیغات داخلی و تبلیغات خارجی.

تبلیغاتی که در بالای مغازه ها، تابلوهای روی پل هوایی، کاتالوگ و بوروشور تبلیغاتی و…. از تبلیغات داخلی حساب می آیند. تبلیغاتی خارجی، تبلیغاتی که در مکان های سرپوشیده صورت میگیرد شامل تبلیغات در مترو، ترمینال و…

بسیاری از مدیران شرکت ها اطلاع چندانی از عواقب توقف تبلیغات خود ندارند، توقف تبلیغات مانند بیماری های مرموز بسیار آرام نتایج خود را بروز خواهد داد.

تبلیغات اینترنتی

بدون شک می‌توانیم بگوییم که یکی از بزرگ‌ترین و بدیهی‌ترین مزیت‌های تبلیغات اینترنتی دسترسی گسترده به این شبکه است که هیچ یک از رسانه‌های تبلیغاتی توان و قدرت برابری و مقابله با آن را ندارند.

دسترسی وسیع و گسترده به اینترنت به تبلیغ کنندگان این اجازه را می‌دهد تا با صرف کمترین هزینه‌ی ممکن به افراد بیشتری دسترسی داشته باشد.

به عنوان مثال یک تولید‌کننده یا یک شرکت، فرقی نمی‌کند کوچک باشد یا بزرگ برای معرفی محصولات خود از طریق بازاریابی اینترنتی به راحتی می‌توانند تبلیغات خود را به صورت وسیع و گسترده‌ای برای تمام جهان

بیشتر بخوانید  تخفیف ویژه 40 درصدی به مناسبت ماه مبارک رمضان

ارائه دهد و جای جای دنیا محصولات و خدمات او را بشناسند. هیچ‌گونه رسانه تبلیغاتی نمی‌تواند تا این حد وسعت داشته باشد.

زیان های قطع تبلیغات

اگر شرکت، تبلیغات را قطع کند و تا مدتی فروش در همان سطح پیشین باقی بماند، به نظر می رسداین توقف تبلیغاتی می تواند کمکی به اقتصاد کمپانی باشد و به همین دلیل می تواند تصمیمی وسوسه انگیز برای مدیران یک شرکت به حساب بیاید.

اما آیا تا پایان راه اوضاع به همین منوال پیش خواهد رفت؟ سوالی که در این مرحله پیش می آید این است که توقف تبلیغات تا چه زمانی می تواند تصمیمی درست باشد و نیز اینکه آیا قطع این تبلیغات تبعاتی را برای شرکت به همراه خواهد داشت؟

, , , , ,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها.

آخرین مطالب وبلاگ

نماد اعتماد درگاه پرداخت