چرا باید از پیامک تبلیغاتی استفاده کنیم؟

blog3 1024x680 - چرا باید از پیامک تبلیغاتی استفاده کنیم؟

روش های تبلیغات زیاد است اما چرا تبلیغات پیامکی را انتخاب کنیم ؟
هم اکنون بسیاری از سازمانها ازطریق آگهی ها، فکس،رسانه های جمعی ، بروشور،تراکت ، وب سایت و … بدنبال نوعی از تبلیغ یا اطلاع رسانی هستند که علاوه بر ارزانی و سرعت عمل بالا،از دیده شدن پیام خود نیزمطمئن باشند، این بازخورد، هزینه بالاو نیرو انسانی با تدبیر می طلبد.اما پیشنهاد ما این است که با دراختیارداشتن سامانه پیام کوتاه باکمترین هزینه تبلیغات، نسبت به روش های رایج درکشور اقدام به تبلیغات پربازخورد کنید.

مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین مزیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پیام کوتاه که آن را بیشتر از سایر رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تبلیغاتی متمایز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و مدیریت بازاریابی از آن بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود عبارتند از:
سرعت انتقال پیام به بازار هدف : پیام های تبلیغاتی از طریق SMS را می توان به صورت کنترل شده در سریع ترین زمان ممکن و تنها برای گروه بازار هدف که شناسایی شده اند، ارسال کرد.

ارسال پیام های خاص برای تک‌تک مشتریان و مخاطبان: این قابلیت می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کمک به تحقق اهداف بازاریابی تک‌ به تک باشد ‌و ارزش پیام ارسالی برای افراد را با توجه به سفارشی بودن افزایش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.
هزینه پایین رسانه و نرخ پاسخ مصرف کنندگان: مطالعه های و بررسی های انجام شده نشان می دهد که بازاریابی به وسیله تلفن همراه می تواند مقرون به صرفه تر از سایر رسانه ها باشد و نرخ پاسخ گیرندگان پیام کوتاه تلفن همراه می تواند حدود ۲۰ بار بیشتر از سایر رسانه ها باشد.

عدم نیاز به دانش تخصصی :انجام تبلیغات توسط شما بدون نیاز ه دانش تخصصی بسیار مهم و ارزشمند می باشد. تبلیغات از این طریق نیاز به طراحی پیچیده و مدیریت جامع ندارد.

why should we use sms marketing 01 - چرا باید از پیامک تبلیغاتی استفاده کنیم؟

نرم‌افزارهای پیام رسان یا شبکه‌های اجتماعی جایگزین خدمات پیامکی نیستند، بلکه همسو با این خدمات در راستای اهداف تبلیغاتی شما حرکت می‌کنند.

چند مزیت تبلیغات پیامکی

خب، اگر با تبلیغات پیامکی آشنایی ندارید باید بدانید که این روش از تبلیغات، مزایای مهمی دارد که شاید برخی از آن‌ها کاملاً منحصربفرد باشند. در ادامه با این مزایای تبلیغات پیامکی آشنا می‌شویم:

ارسال فوری

ارسال پیامک تبلیغاتی در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی مبتنی بر وب یا ایمیل به زمان زیادی نیاز ندارد. تنها کافی است که درباره متن پیام خود تصمیم بگیرید و آن را به مشتریان خود ارسال کنید. همچنین در تبلیغات پیامکی این امکان را دارید تا با ارسال چند نوع پیامک تبلیغاتی، میزان اثرگذاری هر یک از متون را بسنجید. به این ترتیب شما می‌توانید پیشنهاد جذابی را تهیه کرده و تنها با فشار دادن یک دکمه، پیامک خود را به هزاران نفر ارسال کنید. پیامک شما در مدت کوتاهی به دست تمام مخاطبان شما خواهد رسید.

بیشتر بخوانید  کوپن تخفیف ویژه روز آموزگار

دریافت بازخورد سریع از مشتریان

تحقیقات نشان می‌دهد که 31% از مخاطبان با استفاده از گوشی‌های هوشمند به نظرسنجی‌های پیامکی پاسخ می‌دهند. در نتیجه برندها می‌توانند در آغاز کار با استفاده از نظرسنجی‌های پیامکی در مدت زمان کوتاهی نتایج با ارزشی دریافت کنند. این نتایج به کمپانی‌ها کمک می‌کند تا بتوانند کیفیت محصولات و سرویس‌های خود را بهبود بخشند. همچنین آنها می‌توانند با استفاده از این نتایج بفهمند که مخاطبان چه چیزی را دوست دارند و از چه چیز بیزار هستند. بر اساس برآوردها میانگین زمانی پاسخ مشتریان به نظرسنجی‌های پیامکی کمتر از 6 دقیقه است. این امکان برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان مفید است.

آیا لازم است دوباره ذکر کنم که چه نوع مخاطبانی به این پیامک‎‌ها پاسخ می‌دهند؟

نرخ تبدیل بالا

شاید بتوان گفت تبلیغات پیامکی اگر به درستی صورت گیرند، بالاترین نرخ تبدیل را دارند و کاربران گوشی‌های تلفن همراه در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی، بیشترین واکنش را به پیام‌های متنی نشان می‌دهند. هر ساله حدود 2.27 تریلیون پیامک متنی در جهان ارسال می‌شود و تنها در ایالات متحده آمریکا روزانه 6.3 بیلیون پیامک جابجا می‌شود یعنی 20 پیام به ازای هر نفر! نتیجه آنکه پیامک‌های متنی حاوی پیشنهادات ویژه و یا مشارکت در برنامه‌های مختلف 8 برابر بیش از بازاریابی و تبلیغات ایمیلی مورد توجه قرار می‌گیرد.

در ایران نیز تقریباً آمار مشابه‌ای برای ارسال پیامکی وجود دارد (یا حداقل قبل از همه گیر شدن پیام رسان‌هایی مانند تلگرام وجود داشت). توجه داشته باشید که نرخ تبدیل بیشتر بر روی مشتریان فعلی تمرکز می‌کند تا مشتریان جدید و بالقوه. برای مثال اگر شما پیامکی درباره یک محصول جدید از فروشگاه مورد علاقه‌تان دریافت کنید، مطمئناً برای خرید آن محصول اقدام می‌کنید. هم اکنون وب‌سایت‌های فروشگاهی معتبر با ارسال پیامک، کاربران علاقمند را از موجود بودن یک محصول مطلع می‌کنند.

بیشتر بخوانید  تخفیف ویژه 40 درصدی به مناسبت ماه مبارک رمضان

سازگاری با انواع گوشی‌های تلفن همراه

سازگار کردن کسب و کار با تلفن‌های همراه دیگر مقوله‌ای نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد. تلفن‌های همراه سال‌هاست که در میان مردم هستند و بعید است تا ده سال آینده وسیله‌ای جایگزین آنها شود. هم اکنون تمام کمپین‌های تبلیغات دیجیتالی برای تلفن همراه بهینه سازی می‌شوند. یکی از مزایای پیامک این است که ابزار ارتباطی ساده‌ای است که با تمام گوشی‌های تلفن همراه سازگار است و بیشتر کاربران با شیوه استفاده از آن آشنا هستند؛ بنابراین دیگر لازم نیست نگران دیده نشدن تبلیغات در اثر بیگانه بودن مخاطبان با شیوه تبلیغاتی خود باشید یا این نگرانی را داشته باشید که تبلیغات‌تان به درستی به مخاطبان نشان داده نشوند.

دوستدار محیط زیست

در مقایسه با تبلیغات کاغذی و محیطی، تبلیغات پیامکی کمترین تاثیر را در آلودگی محیط زیست دارد. در حقیقت، پیامک یکی از معدود راههای ارتباطی است که هیچ ضرری به محیط زیست وارد نمی‌کند. پس اگر به دنبال شیوه‌ای پاک برای گسترش کسب و کار خود هستید تبلیغات پیامکی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

تبلیغات پیامک قابل پیگیری است

پیگیری یکی از اصول پایه در هر کمپین تبلیغاتی است و اگر میزان اثربخشی یک ارتباط تبلیغاتی به‌درستی قابل اندازه‌گیری نباشد استفاده از آن تقریباً بیهوده است. بسیاری از سرویس‌های پیامکی گزارش دریافت پیامک توسط گیرنده را به شما ارائه می‌دهند تا مطمئن شوید که پیامک‌تان با موفقیت به دست مشتریان رسیده است.

البته اگر به دنبال رهگیری هوشمندانه‌تری هستید بد نیست بدانید برخی شرکت‌های فعال در این زمینه‌ تنها به ارائه گزارش دریافت بسنده نمی‌کنند و با قرار دادن لینک‌های کوتاه شده در متن پیامک، مشتریان را به صفحات وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود هدایت می‌کنند. همچنین شما می‌توانید با ارائه‌ی کد تخفیف به مشتریان خود، بازدهی کمپین تبلیغات پیامکی خود را به خوبی اندازه گیری کنید.

بیشتر بخوانید  چرا باید تبلیغ کنیم؟

امکان شخصی‌سازی پیامک

شخصی‌سازی یک راه مناسب برای دریافت نتایج عالی از یک شیوه تبلیغاتی است. این کار در تبلیغات پیامکی می‌تواند بر اساس اطلاعاتی که از مشتریان خود نظیر نام، شغل، علاقه و میزان تحصیلات وجود دارد، به آسانی صورت می‌گیرد. خوشبختانه در این راه محدودیت چندانی ندارید و اگر با رعایت ادب و با در نظر گرفتن نیازها و علایق هر گیرنده پیامک‌ها را شخصی‌سازی کنید نتایج بسیار بهتری می‌گیرید.

به یاد داشته باشید که ایمیل یا اینباکس گوشی بسیاری از مردم مملو از پیام‌های ناخواسته و هرزنامه‌هایی است که بدون خوانده شدن پاک می‌شوند، اما مردم تنها در سرویس پیامکی کمپانی‌هایی ثبت‌نام می‌کنند که با آنها تعامل دارند. بنابراین هنگامی‌که از تبلیغات پیامکی استفاده می‌کنید اطمینان دارید که پیامتان به شخص مورد نظر رسیده و خوانده می‌شود.

شخصی سازی کمپین تبلیغات پیامکی برای افراد، تاثیر بسیار بالایی در جذب اعتماد و رضایت مشتریان شما دارد. اگر در حال حاضر از پنل اس ام اس تبلیغاتی استفاده می‌کنید، حتماً این نکته را در پیامک‌های خود لحاظ کنید و تاثیر بازدهی آن را با پیامک‌های غیر شخصی‌سازی شده مقایسه نمایید.

مقرون به‌صرفه بودن تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی نه تنها به بودجه زیادی نیاز ندارد، بلکه پس از انجام صحیح آن به‌سرعت شاهد بازگشت سرمایه خواهید بود. ارزان قیمت بودن این شیوه نباید شما را در رابطه با نتایج حاصل از آن به اشتباه بیاندازد. پیامک‌های تبلیغاتی با نرخ باز شدن (دیده شدن) 98% چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت یا روشی دیگر را جایگزین آن کرد. همچنین، در تبلیغات پیامکی شما می‌توانید با مبلغ بسیار کمی، تعداد بسیاری از مشتریان خود را هدف قرار دهید. این موضوع به این معنی است که شما با مبلغ بودجه خود می‌توانید با بیشترین تعداد مخاطب ارتباط داشته باشید.

اگر افزایش فروش و بهبود ارتباط با مشتریان از اولویت‌های شما محسوب می‌شود، اما زمان و توان مالی بالایی برای سرمایه‌گذاری در دیگر بخش‌های تبلیغات را ندارید، تبلیغات پیامکی می‌تواند برایتان ابزاری مفید، ساده و کم‌هزینه باشد.

برای برای خرید اشتراک پیامک تبلیغاتی میتونید اینجارا کیلک کنید

, , , , , , , , , , , , ,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها.

آخرین مطالب وبلاگ

نماد اعتماد درگاه پرداخت